CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Sunday, February 20, 2011

Salahkah saya meminati sesuatu??



Ini pulak kes yang saya rasa tak lah berat manapun,cuma just nak luahkan jela,,

Saya tahu and my friends around me know me well yang saya meminati 'bahan-bahan' luar dari Malaysia ni especially KOREA,JEPUN and CHINA
I'm not saying as "THINGS" but yang saya minat adalah music and arts also their culture,,Saya tahu tak semua kawan saya 'gila-gila' macam saya dan minat benda yang sama macam saya,,NO! I never even thought of it laa,,

Saya bukanlah jenis yang pada tahap or level yang gila sampai semua benda dan artis yang saya minat semuanya saya nak dan saya suka,,

Dan saya takde lah sampai gila sangat sampai tak tahu SOLAT 5 WAKTU bila sampai masa sebab tengok benda yang saya minat tu,,

Dan foremost is,saya tak ada nak tukar bahasa bila bercakap dengan orang even dengan kawan baik saya mahupun family saya sendiri,,

Dan saya sendiri tak pernah nak kutuk-kutuk and mengata-ngata pada orang yang tak minat benda yang sama dengan saya minat,,

Bagi sayalah,ini my opinion,saya rasa tak perlu nak kutuk-kutuk lebih sangat pada yang minatya macam saya ni,,Saya sendiri tak pernah kutuk anda yang tak minat dan kenapa anda boleh pulak buat macam tu pada saya dan orang yang minat macam saya minat ni??

Tak perlu letak dalam blog or facebook macam. . .

"Siapa XXX ni??Produk buatan mana ni??"

or,

"Aku tak suka KOREA macam kau minat,so pegi BLAH laa"

or,

"Bodohnye la sebab minat benda yang takkan pernah muncul depan mata pun,,XXX pun takkan jadiknye BF/GF ko tu. . . "

or even

"I don't speak XXX like you do,,What's about it??NOTHING k??"

Saya tak kisahlah diorang nak luah perasaan sebab tension pada orang yang minat kat benda-benda yang dia sendiri tak minat,,Sebab saya sendiri tak kisah orang nak kata apa kat saya pasal benda yang saya minat,,Yang pastinya,saya tak kacau hidup orang dan saya sendiri tak cari pasal/cari gaduh dulu dalam hal macam ni,,

Kenapa perlu bersuara sedangkan orang itu sendiri tak pernah bercerita pada anda dan kenapa perlunya nada sindiran or menjengkelkan itu sedangkan anda sendiri yang cari pasal dengan bertanya dulu,,
Semua orang tak sama k??Semua orang ada minat masing-masing,,Biarlah kita hidup dengan penuh IKHLAS,tak perlu nak mengata/meng'anjing' dekat orang yang minatnya tak sama dengan kita,,

No need to show that,,Just show what you are,kan itu lebih menarik for our inner inside and tak ada la hipokrit depan orang,,

ALLAH S.W.T. cipta manusia dengan pelbagai jenis perwatakan dalam pelbagai acuan,,Ada masam,masin,manis,pahit dan segala rasa pada seorang manusia,,Kalau kita nak hidup bawah satu bumbung yang sama yakni dalam golongan ISLAM/MUKMIN yang bersatu dan bersama tu,kita mestilah accept orang lain jugak,,Jangan accept kita,DIRI kita je sebab tak bawa ke mana-mana pun,,

*Siapa yang baca dan siapa yang terasa,harap maaf dan harap maklum,ini adalah blog 'pelepasan harian' saya,TQ*




Blogger Templates

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.