CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Sunday, November 7, 2010

Automatic Air-conditioner??



안녕친구

Today I finished the IBM paper,,now preparing myself to last paper of LAW,,
Fighting for the last!!

Apa yang saya nak post sebenarnya hari ini??
Well,tadi masa time exam,ada lah satu isu yang saya rasakan amat kelakar and very humorous,,

TITLE: SAYA SEJUK LAAAA!!!




Actually hari ini saya exam IBM di HRD Academy which is at Block A yang boleh lah dikira tempat untuk sesiapa yang merasakan nak bekukan diri sendiri tanpa celup apa-apa or makan apa-apa,,It was so cool then when I arrived there earlier,,Pintu yang terbuka sikit je dah bagi rasa cool yang amat,,Tambah-tambah lagi hujan yang tak berhenti-henti dari awal pagi

10 minit masa tengah menjawab:

"Apasal sejuk sangat ne?"

15 minit:

"Uish,dah rasa kebas je tangan ne,,"

20 minit:

AGHhCHoOoMMmM!!!
(terdengarlah orang bersin)

25 minit: 

Sekejap badan ke kiri,

sekejap ke kanan,

".... Urgh,sejuknya"

30 minit:

Tetibe nak pandang kat siling atas

"Laa,patutlah....ko duk kat situ ghopenye"

Aircond betul-betul menghala ke arah saya,,Yang tak tahan tu,angin aircond menerbangkan paper saya sekali dan tudung saya jadi K.O. kejap,,Bayangkanlah tahap mana level sejuk ne,,Rasanya dah 16°C dengan highest level of fan,,

Saya pun apa lagi. . . . .Angkat tangan inform akak yang jaga tu and tunjuk kat aircond,,
 Sharil yang duduk belakang saya,
"Kesian akma,sabar akma,sabar. . .Tahan,tahan. . ."

Agh! Dye tak duduk seat saya,mana nak tahu apa perasaan saya and yang paling penting my condition at that time,,Rasanya itulah 1st time saya rasa saya duduk kat Korea time Autumn or Spring dengan suhu 8°C,,Wah! Memang tak boleh nak imagine kan dekat sini macam mana rasa sejuk tu,,

Saya pun keluarlah nak pergi toilet dalam pukul 3.35 petang,,Before tu,saya cakaplah kat pemeriksa lelaki tu pulak,,

"Encik,aircond tak boleh tutup ke?saya sejuk sangat dah ne,,Tangan saya pun dah tak naek darah ne,,"

Kata saya sambil menunjukkan tangan dan buat-buat muka kasihan


Kata encik itu dengan konsiden nyes:
"Bilik ni pakai AIR-CONDITIONER AUTOMATIC laa,,Dye akan off sendiri nanti. . . "

Wah! Saya baru tahu hari ini bahawa ada air-cond auto off and on rupenye selama ini di bilik HRD pulak tu,,Hm,memang sioQ gilas la lepas ne duduk lam bilik mendap air-cond automatik itu,,hui3,,

Saya ingatkan lepas balik dari toilet tu,adalah isytiharkan penutupan air-cond automatik itu buat sementara waktu,walhal,tak ada pun nye,,Makin sejuk adalah. . . . . 

Tengah duk buat and press jugak tangan beku saya tu,saya terperasan encik tadi lalu kat sebelah saya,saya ingatkan dye nak buat apalah agaknya,,

"Mak ai,sejuk gile ne. . ."

Sambil tengok muka 50cent saya yang saya kire agak humble (pada masa itu sahaja. . . )

Then,dalam kiraan 10 minit iaitu pukul 4.20 petang barulah saya terasa air-cond automatik berfungsi lagi,,Lega hati saya tapi kerana kebekuan yang agak sementara itu,saya punya paper hari ini tidak dapat diagakkan jika saya betul-betul boleh menjawabnya ataupun tidak,,Terserahlah. . . .


Blogger Templates


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.