CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Wednesday, May 25, 2011

Been craving!!



Yeap^^,,
Like the TITLE above,saya memang terasa KEMPUNAN. . . 
Nak ape?

~ ~ ~ Huhuhu ~ ~ ~
I've been craving to eat 
Take a look at pictures below:


It's a colorful ddeok!~ ~ ~ I've had eating it before,but almost 4-5 years back then,yet I still remember the aroma and the sweetness of it,,
Thanks to a friend of mine named #LIEZA yang pernah bagi ni pada saya dan kawan-kawan lain rasa benda ni,,Sangat BEST dan tersangatlah sedap. . . 


Ni pun one of ddeok punya type yang kalau anda semua nak tahu,rasanya sangat lembut dan macam ada debu-debu gitu,,huhu,mula-mula tak tahu apalah yang saya makan but last 2 years barulah saya dapat tahu,inilah makanan petang masyarakat Korea

Kalau nak tahu rasanya,rasanya ala-ala macam campuran kuih kat bawah ni:


Bebola salji 
(oOopsy,ni panggilan saya je)


Kuih Apam



Kalau kat Malaysia,kuih ni bolehlah diSAMAkan sikit dengan kuih apam + kuih bebola salji (panggilan saya je ni. . .)
Tapi ianya tetap susah untuk dibandingkan sebab rasa dia adalah kerana ianya adalah 100% dibuat daripada tepung beras yang terdiri dari pelbagai warna dan ianya hanyalah 50% je manis. . .
Nama lagi buat  (ddeok) iaitu kuih yang dibuat dari tepung beras



'

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.